Київ почав тестувати систему єдиного електронного квитка в громадському транспорті. Відповідне розпорядження від 26 жовтня опублікувала прес-служба Київської міської державної адміністрації.
А ми тим часом нагадаємо, що таке єдиний електронний квиток і як ним скористатися в транспорті.
Майже як проїзний: Що таке е-квиток?
Електронний квиток взагалі - це проїзний документ в електронній формі. У громадському міському транспорті найчастіше він має вигляд безконтактної картки або смарт-картки для оплати проїзду.
Постійні клієнти столичного метрополітену мали помітити досить численну групу пасажирів, які проходять турнікети за допомогою ось таких карт:
Тепер подібні будуть і у пасажирів наземного транспорту. Вони виглядатимуть майже як звичні усім проїзні на певні види транспорту – тільки їх потрібно поповнювати кожен місяць, а не купувати щоразу новий.
Трамвай, тролейбус і навіть маршрутка: Де буде працювати е-квиток?
Електронний квиток буде діяти абсолютно у всьому громадському транспорті Києва, незалежно від форм власності.
Згідно з розпорядженням КМДА, ним можуть скористатися пасажири і в метрополітені, і на фунікулері, і у міській електричці, і в трамваях, і в тролейбусах, і в автобусах. Навіть тих, які працюють в режимі маршрутного таксі.
У цьому власне і суть приставного визначення "єдиний".
Всього нічого: Скільки коштує е-квиток і де його купити?
Вартість самого е-квитка, іншими словами тільки пластикової картки, складе орієнтовно 40 грн.
Купити її можна буде у кондукторів у тролейбусах, трамваях і автобусах, касах метрополітену і Київпастрансу, спеціальних боксах і кіосках "Преса", "ТурІнфо", кіосках.
А ось поповнити ці карти у кондукторів уже не вийде. Це можна зробити тільки в касах метрополітену і Київпастрансу, в боксах самообслуговування, кіосках "Преса", "ТурІнфо", кіосках та з допомогою платіжних порталів або мобільних додат
ків.
Тарифи на поїздки пропонуються загалом такі ж, як і для безконтактних карток в метрополітені, які працюють вже не перший день:
Якщо пільговик або турист? Чи будуть різновиди е-квитка?
Важливо відзначити, що залежно від виду і потреб пасажирів, єдиний електронний квиток буде представлений як транспортна, банківська або пільгова картка, QR-код, учнівський та студентський квитки або спеціальний додаток на телефоні.
Іншими словами, своїми правами на пільговий проїзд або знижку зможуть скористатися всі, кому вона призначена. Про це повинні подбати відповідальні відомства.
А ось гості столиці можуть безконтактну картку і не купувати. Для них замість жетонів і одноразових квитків у громадському транспорті діятимуть квитки з QR-кодами. Теж єдині для всіх видів транспорту.
Їх можна буде придбати за ціною 8 грн в спеціальних боксах, а також у касах метрополітену і Київпастрансу.
Три прості кроки: Як скористатися е-квитком?
Для того, щоб скористатися єдиним електронним квитком у столичному транспорті, у Київпастрансі запевняють, що потрібно буде зробити декілька нехитрих кроків:
1. Купити спеціальну транспортну картку і зареєструвати її в особистому кабінеті користувача. Ось тут.
Це і буде ваш е-квиток, який надалі можна і треба поповнювати за допомогою терміналів, інтернет-банкінгу або в спеціальних пунктах продажу, про які говорилося вище.
2. Зайти в транспорт і знайти валідатор – спеціальний пристрій, що зчитує електронну інформацію.
Як запевняють у КМДА, таких в наземному громадському транспорті вже обладнали 1200 одиниць і розташовані вони біля дверей і всередині салонів. Що ж стосується метро, фунікулера та електрички – там обіцяють для цього спеціально модернізувати вже наявні турнікети.
3. Прикласти транспортну картку або QR-квиток до валідатора або турнікету.
Все. Проїзд оплачено.
Тепер тільки він? Що ще важливо знати про е-квиток
Головне, що варто пам'ятати кожному киянину, який дізнався про впровадження в місті єдиного електронного квитка, – тільки без паніки.
Підкреслимо: поки е-квиток вводиться лише в тестовому режимі, який триватиме до листопада 2019 року. А це в свою чергу означає, що весь цей період у громадському транспорті Києва можна буде використовувати як звичайні квитки, жетони тощо, так і е-квиток.
Вони будуть виходити з ужитку поступово, залежно від вирішення технічних питань з валідаторами, турнікетами і самими картками.
Іншими словами, по-справжньому хвилюватися, що у вас немає е-квитка, потрібно буде через рік.
Е-квиток у Києві: Наостанок трохи історії
Про впровадження єдиного електронного квитка у Києві задумалися після рішення Верховної Ради від 17 січня 2017 року. Тоді парламентарі прийняли в другому читанні і в цілому законопроект, яким вводиться автоматизована система обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, тобто – "електронний квиток".
Суть цього документа відповідно у відмові від готівкового розрахунку і переході на електронний квиток. В ідеалі озвучували повну відмову від звичайних квитків та готівкового розрахунку.
На думку експертів, це дасть можливість оптимізувати транспортні шляхи і детінізувати ринок. Завдяки електронним квиткам міста зможуть отримувати докладну статистику користування транспортом і адекватно й оперативно реагувати у разі необхідності щось змінювати.
Відтоді столична влада місяць у місяць звітувала про проведену роботу щодо впровадження безконтактної оплати проїзду в громадському транспорті і обіцяла запустити в тестовому режимі е-квиток у квітні 2018 року.
Як бачимо, насправді це сталося дещо пізніше.
Немає коментарів:
Дописати коментар